středa 30. května 2012

Co je to biketrial?






Biketrial dříve také cyklotrial je sportovní disciplína, při které jezdci zdolávají různé překážky aniž by se jakoukoli části svého těla dotkli země. Jedná se o poměrně náročný sport, ale není až tak nebezpečný, jak se na první pohled zdá. Tento individuální sport vznikl před více jak 20 lety ve Španělsku. Kolují historky, že zakladateli byli jezdci motocyklového trialu, kteří používali kola jako levnější náhražku při tréninku. V současné době se již jedná o samostatný sport s vlastní sérií závodů, jak republikových tak světových. Obecně pak tyto závody zastřešuje jedna z federací a to BIU (Mezinárodní Biketrialová unie) nebo UCI (International Cycling Union). Závody pod jednotlivými hlavičkami federací se pak liší pravidly a v poslední době i výkonostní úrovní špičkových jezdců, přičemž absolutní Biketrialovou špičku naleznete ve světových závodech UCI. V České republice se jezdí, až na výjimky, zejména závody s pravidly federace BIU. Ta oproti UCI daleko více podporuje mládež a na jejich závodech tak můžete sledovat výkony jak profesionálních jezdců tak malých špuntů, kteří sotva chodí, včetně jejich rodičů.
Česká republika patří k biketrialovým velmocím. Za 21 let, kdy se čeští závodníci účastní závodů, získali 20 titulů mistr a 53 vícemistr světa. Mezi nejúspěšnější české biketrialisty patří: Josef Dressler, Roman Chvojka, Václav Kolář, Jan Musil, Petr Kraus. 

Závod jako takový  se většinou skládá z šesti až deseti kontrolních úseků, které každý jezdec musí absolvovat dvakrát až třikrát. Na projetí jednotlivé sekce má jezdec dvě minuty a hodnotí se čistota projetí úseku. Za každé šlápnutí obdrží jezdec jeden trestný bod, za ztrátu kontroly na kolem (pád, dotyk ruky o o zem, stěnu apod.) pak trestných bodů 5, což je maximální možný počet na jednu sekci. Za překročení časového limitu dvou minut na kontrolní úsek taktéž pět trestných bodů.Ve výsledku pak vyhrává ten s nejmenším počtem obdržených trestných bodů. Jak prosté, vítězem se tedy stane ten jezdec, jež projede všechny úseky s co nejmenším počtem chyb.

Soutěžní řád
Každý rok je v ČR vyhlášen seriál Mistrovství ČR a Přeboru ČR. Počet soutěží v seriálu je každý rok různý, ale řádově obsahuje 7-11 soutěží. Cca od roku 2002 se jezdí o seriál závodů pro hobby jezdce a pro příchozí, který má od založení název Hi-Tec cup. Jezdí se ale i další volný závody. V klasickém trialu, ale i ve speed trialu nebo freestyle trialu.

1 komentář:

  1. Jmenuji se Fajar. Bydlím v Bedono v centrální Javě, byl jsem ve velmi chronickém finančním problému a situaci terminálu před několika týdny. Po všem, co jsem hledal pomoc od přátel a sousedů, se ukázalo jako potratu, mám pocit, že nikdo, kdo by se opravdu staral. Byl jsem tak vyčerpaný kvůli nedostatku finančních prostředků na rozšíření mého podnikání a moje 2 děti ve věku 5 a 8 let také nevypadaly kvůli nedostatku řádné péče v důsledku financování. Jednoho věrného rána jsem viděl starého přítele mého zesnulého manžela a řekl jsem mu vše, co jsem procházel, a on řekl, že jediný způsob, jak by mohl pomoci, je nasměrovat mě k dobrému úvěrovému důstojníkovi v USA, který mu také pomohl, vysvětlil Pro mě o tom, jak byl finančně dolený a jak ho tento úvěrový důstojník posílil (pan Pedro, který mu poskytl půjčku 7 000 000,00 USD za dostupnou sazbu 2%. Dále mě ujistil, že jsou jedinou legitimní úvěrovou firmou, kterou našel online „Dal mi jejich e -mail a tak jsem se přihlásil a byl mi také udělen půjčku a můj život se změnil pro dobro. Kontaktujte jediného opravdového věřitele pana Pedro e -mailem / pedroloanss@gmail.com, abyste vyřešili svůj finanční nepořádek.

    OdpovědětVymazat